پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تیتر20 گزارش می دهد:
بیمه ملت با اپلیکیشن «دینا»، گام نوآورانه‌ای برای ارتقای کیفیت خدمات به بازنشستگان برداشته است. این اپلیکیشن نه ‌تنها تجربه‌ راحت و بدون دردسر را برای این قشر به ارمغان می‌آورد، بلکه با ارائه خدمات غیرحضوری، به تسهیل روند درمان آنان کمک می‌کند. دینا، نمایانگر تعهد بیمه ملت به استفاده از فناوری برای بهبود زندگی بازنشستگان است؛ جایی که تکنولوژی در خدمت رفاه، آسایش و آرامش این قشر قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۱۴۷۷

تیتر20 - طبق تعریف صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشسته فردی است که پس از احراز شرایط قرانونی از نظر سن و سابقه پرداخت کسور بازنشستگی مطابق با قوانین موضوعه، از مزایای بازنشستگی استفاده می‌کند. داده‌های نشریه آماری همین صندوق، بیانگر حدود یک میلیون و 400 هزار بازنشسته حقوق‌بگیر تا پایان اسفندماه 1402 است که با احتساب بازنشسته متوفی، شاغل متوفی و ازکارافتاده، این رقم به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر می‌رسد.


آمارها نشان می‌دهد جمعیت بازنشستگان در ایران، به سرعت در حال افزایش است و بخش عمده‌ آنها به گوشی هوشمند دسترسی دارند، بنابراین ارائه خدمات دیجیتال به این قشر ضروری است. طبیعتا بازنشستگان نیازمند خدمات بیمه‌ای و درمانی گسترده‌تر و دسترسی آسان‌تر به این سرویس‌ها هستند. 


با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی و نیاز به برنامه‌ریزی مالی دقیق‌تر، بازنشستگان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، با توجه به افزایش سن و کاهش توانایی‌ جسمی و حرکتی، با مشکل مراجعه حضوری به دفاتر بیمه و انجام اقدامات بیمه‌ای مواجهند. آنها نیاز دارند از وضعیت بیمه‌نامه‌ مانند میزان حق بیمه‌ پرداختی، امکان ثبت و پیگیری آنلاین هزینه‌های درمانی، ارسال مدارک و... مطلع باشند. 


بیمه ملت، در پاسخ به این دغدغه‌ها، خدمات نوین، باکیفیت و تسهیل امور درمانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را با استفاده از گوشی‌ هوشمند، از طریق اپلیکیشن دینا فراهم می‌کند تا بدون مراجعه حضوری، با صرف کمترین زمان و انرژی، از خدمات موردنیاز بهره‌مند شوند. این اقدام با مراجعه به نشانی اپلیکیشن (dina.mellatyar.ap) یا اسکن QRکد میسر می‌شود. 


اپلیکیشن دینا به عنوان یکی از نوآوری‌های بیمه ملت برای ارائه خدمات دیجیتال به بازنشستگان، با هدف سهولت در دسترسی به خدمات بیمه‌ای، درمانی و رفاهی، طراحی و توسعه یافته است. این اپلیکیشن با رابط کاربری ساده و امکانات گسترده، به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه، از خدمات متنوع متناسب با نیاز خود با قابلیت شخصی‌سازی‌شده برای بازنشستگان بهره‌مند شوند.


مشاهده و مدیریت بیمه‌نامه‌ها و تمدید یا تغییر آنها، امکان پرداخت آنلاین حق بیمه بدون نیاز به مراجعه به دفاتر بیمه، درخواست و پیگیری خسارت در صورت وقوع بیماری و حادثه، دریافت اطلاعات و مشاوره، با ارائه اطلاعات کامل و به‌روز در زمینه‌های مختلف بیمه‌ای و رفاهی، از امکانات اپلیکیشن دینا به شمار می‌رود. همچنین کاهش نیاز به مراجعه حضوری، افزایش دسترسی به اطلاعات بیمه‌نامه و امور درمانی، افزایش رضایت‌مندی بازنشستگان از خدمات بیمه ملت، تقویت اعتماد به خدمات بیمه‌ای و رفاهی، تسهیل در مدیریت مالی با پرداخت آنلاین، از تاثیرات این اپلیکیشن است.

 
با وجود دسترسی درصد بالای جامعه و بازنشستگان به گوشی هوشمند و خدمات آن، اپلیکیشن‌هایی مانند دینا با چالش‌های مختلف مواجه هستند. عدم تمایل به استفاده از گوشی هوشمند و اپلیکیشن‌ها، فقدان آموزش و آگاهی‌بخشی درباره نحوه استفاده، دسترسی محدودتر به اینترنت و موبایل هوشمند خصوصا در مناطق کم‌برخوردار، پایین بودن امنیت اطلاعات با توجه به بدافزارها، عدم امکان پشتیبانی و پاسخگویی سریع و به‌موقع به مشکلات بازنشستگان به دلیل به‌روز نبودن، حوصله کمتر و زیرساخت‌های فنی نامناسب، از جمله این چالش‌ها هستند. 


برای غلبه بر این چالش‌ها، آموزش بازنشستگان، دسترسی بهتر به اینترنت، تقویت امنیت اطلاعات، ارتقای خدمات پشتیبانی به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین و نیز تقویت زیرساخت‌ها، باید مدنظر قرار گیرد.


اپلیکیشن دینا به عنوان یکی از نوآوری‌های بیمه ملت در ارائه خدمات به بازنشستگان، با ویژگی‌ها و امکانات متنوع قادر است نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی آنها ایفا کند. ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی از طریق این اپلیکیشن، نه تنها به بازنشستگان کمک می‌کند تا از خدمات آنلاین بهره‌مند شوند، بلکه باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه و در نهایت، افزایش رضایت‌مندی آنها می‌شود.


با ترکیبی از فناوری‌های نوین و نیازهای ویژه بازنشستگان، اپلیکیشن دینا مسیر تازه برای دسترسی آسان به خدمات درمانی و بیمه‌ای فراهم کرده است. این اپلیکیشن، به شکل ساده و کاربرپسند، امکاناتی مانند ثبت و پیگیری آنلاین هزینه‌های درمانی و بارگذاری مدارک را در اختیار بازنشستگان قرار می‌دهد. با دینا، بازنشستگان می‌توانند تنها با چند کلیک ساده، امور درمانی خود را مدیریت کنند و از مزایای زندگی دیجیتال بهره‌مند شوند. 


اپلیکیشن دینا، ابتکار شخصی‌سازی‌شده بیمه ملت برای بازنشستگان، به عنوان ابزار نوین خدمات بیمه‌ای، درمانی و رفاهی می‌تواند الگوی موفق برای سایر سازمان‌ها و نهادها برای ارائه خدمات دیجیتال به اقشار مختلف به‌ویژه آسیب‌پذیر جامعه باشد؛ الگویی که نتیجه باور و عمل به آن، ارتقای سطح رفاه اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی است.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز